Vinkkejä raskauspahoinvoinnin helpottamiseen:

Tähän on koottu vinkkejä, joista voi olla apua aamu- ja raskauspahoinvointiin. Löydät luultavasti melko nopeasti omat tapasi, joilla helpottaa pahoinvointia. Opit tietämään, mitä ruokia syödä, pitääkö sinun syödä ennen kuin nouset aamulla ylös sängystä, minkä kokoisia aterioita sinun kannattaa syödä ja kuinka usein ja niin edelleen...

- Nälkä aiheuttaa usein aamupahoinvointia. Vältä näläntunnetta. Syö pieniä välipaloja usein ja pidä välipaloja aina saatavilla työpöydän laatikossa, auton hansikaslokerossa, käsilaukussa, sängyn vieressä ja missä tahansa, missä yleensä pysähdyt lepäämään.

- Syö proteiinipitoista ruokaa, kuten kananmunia, juustoa, kanaa ja muuta lihaa. Erityisesti illalla nautittu proteiinipitoinen ateria tuntuu auttavan, sillä proteiini sulaa hitaasti. Tällöin vatsassa on aamulla vielä ravintoa.

- Syö ruokaa, jossa on paljon B-vitamiinia, kuten papuja, manteleita, parsakaalia, lihaa ja mysliä.

- Haistele tai syö sitruunaa

- Syö leipäpala, suolaisia keksejä, voileipäkeksejä tai riisikakkuja, ennen kuin nouset aamulla ylös. Pidä niitä säilytysastiassa sängyn vieressä vesipullon kera, jotta saat syötyä niitä nopeasti ilman, että sinun tarvitsee lähteä keittiöön valmistamaan jotain.

- Kokeile vatsaa rauhoittavia valmisteita, maitohappobakteereita tai hapanmaitotuotevalmisteita kuten maustamatonta jogurttia. Voit lisätä jogurttiin mustikoita ja hunajaa, joilla on ruuansulatusta tasapainottava vaikutus.

- Sitrushedelmillä on todettu pahoinvointia lievittäviä vaikutuksia. Appelsiini tai greippi on hyviä aamunaloituksia.

- Vältä rasvaisia, huonosti sulavia ja voimakkaasti maustettuja ruokia.

- Juo vadelmanlehtiteetä tai piparminttuteetä useaan kertaan päivän aikana.

- Hengitä raikasta ulkoilmaa. Kun teet ruokaa, avaa ikkunat, jotta pääset nopeasti eroon epämiellyttävistä tuoksuista.

- Nuku tarpeeksi ja lepää kun siltä tuntuu. Stressi ja liian vähäinen yöuni pahentavat usein oireita. Tee vuoteesta miellyttävä paikka nukkua.

- Käytä aromaterapeuttisia öljyjä tuoksulampussa. Laita lamppuun 2 tippaa inkivääriä ja 3 tippaa viherminttuöljyä veteen sekoitettuna tai laita sama määrä nenäliinaan ja haistele sitä päivän mittaa

- Liiku ja nauti ulkoilmasta. Jos vietät koko päivän sisätiloissa, on hyvin todennäköistä että oireet pahenevat. Varmista että saat tarpeeksi liikuntaa, erityisesti raskauden alkuaikoina

- Käy hieronnassa. Hieronta auttaa elvyttämään verenkiertoa ja mikä tärkeintä, se auttaa myös rentoutumaan. Se voi lisätä verenkiertoa kaikkiin elimiin, ja hyvä verenkierto helpottaa monia raskaudenaikaisia vaivoja.

- Vähennä tietokoneella istumista. Näyttöpäätetyön on todettu pahentavan aamupahoinvointia. Jos kuitenkin joudut käyttämään tietokonetta työssäsi, pyri pitämään taukoja, tuulettamaan huonetta ja kohdistamaan katseesi hetkeksi muualle.

- Kokeile akupunktioranneketta. Tutkimuksessa on todettu, että pahoinvointi helpotti 70% naisista, jotka käyttivät ranneketta.

Yllä kuvatut luonnonmukaiset hoitokeinot ja yksinkertaiset ohjeet voivat auttaa sinua raskauteen liittyvien vaivojen hoidossa. Jos mikään yllämainituista keinoista ei tuo helpotusta, keskustele terveydenhoitajan, kätilön tai naturopaatin kanssa tai kysy neuvoa apteekista.


KOKEMUKSIA RANNEKKEISTA:

"Noissa pahoinvointirannekkeissa on se juju, et ne pitää olla tosi tarkasti oikeissa kohdissa et niistä ois hyötyä. Näin oon ainaki usein kuullu." Lue lisää...



© 2006 Handshake Trading Oy | Y: 2304112-0 | Rekisteriseloste | Toimitusehdot | Yhteystiedot
Verkkokaupan toteutti Frontside