Matkapahoinvointia voidaan ehkäistä seuraavilla konsteilla:

- Oikeanlainen pukeutuminen. Kylmettyminen lisää pahoinvoinnin syntyä ja liika kuumuus taas voimistaa pahoinvointia. Tukalat ja kuumat vaatteet ovat omiaan aiheuttamaan huonovointisuutta.

- Vältä alkoholia ennen matkaa ja sen aikana.

- Huolehdi, että näet ulos auton tai lentokoneen ikkunoista.

- Istu mahdollisimman edessä. Vastaavasti lentokoneella tai laivalla liikuttaessa tulee siirtyä kulkuneuvon vähiten liikkuvaan osaan, joka on yleensä keskiosassa.

- Katsele horisontiin, älä vilisevää tietä tai valaisinpylväitä.

- Älä lue, piirrä, tee mitään jossa katseen kohde hyvin lähellä.

- Tue pää selkänojaan.

- Vältä autossa tupakoimista ja syömistä.

- Pidä usein taukoja.

- Huolehdi, että saat raikasta ilmaa.

- Yritä nukkua.

- Käytä matkapahoinvointiranneketta.

- Juo riittävästi nestettä. Vältä makeita juomia. Vesi on paras.

- Raastetun inkiväärin, näkkileivän tai sitruunan nauttiminen voi auttaa pahimpaan.

Älä ajattele, että saatat tulla pahoinvoivaksi nimittäin jos pelkäät sairastuvasi matkapahoinvointiin - sairastut varmimmin!


KOKEMUKSIA RANNEKKEISTA:

"Joo nää pahoinvointirannekkeet todella pelasti mut. Päivä- ja iltaoksut jäivät sen siliän tien heti, kun aloin käyttää rannekkeita. Aamuoksutkin vähenivät radikaalisti. Ja ruokaa alkoi jopa tehdä mieli. Vedin rannekkeet käteen aamuisin heti sängyssä ja otin pois vasta illalla, kun olin takaisin sängyssä." Lue lisää...



© 2006 Handshake Trading Oy | Y: 2304112-0 | Rekisteriseloste | Toimitusehdot | Yhteystiedot
Verkkokaupan toteutti Frontside